کانال کشتیرانی بالتیمور پس از فروریختن پل به طور کامل بازگشایی شد


کانال اصلی کشتیرانی به بندر بالتیمور پس از فروریختن پل فرانسیس اسکات کی در 26 مارس که اکثر ترافیک دریایی را به بندر مسدود کرد، به طور کامل به عمق و عرض اولیه خود باز شد.

مسئولان عصر دوشنبه با انتشار خبری بازگشایی کامل را اعلام کردند.

این به دنبال یک تلاش پاکسازی گسترده بود که طی آن خدمه حدود 50000 تن فولاد و بتن را از رودخانه پاتاپسکو خارج کردند.

این کانال توسط خرابه های یک پل فروریخته مسدود شد که پس از قطع برق کشتی کانتینری و برخورد با یکی از ستون های نگهدارنده آن فروریخت.

فروریختن پل مریلند
بخشی از پل فروریخته فرانسیس اسکات کی (جولیا نیکینسون/AP)

شش نفر از اعضای تیم راهداری نیز بر اثر این فاجعه جان باختند.

همه قربانیان مهاجران لاتین تبار بودند که در شیفت شب مشغول تعمیر سوراخ های پل بودند.

بندر بالتیمور که بیش از هر کشور دیگری دارای ماشین و تجهیزات کشاورزی است، عملاً برای چندین هفته بسته شد تا اینکه لاشه هواپیما خارج شد.

خدمه موفق به بازگشایی بخش‌هایی از کانال عمیق در هفته‌های اخیر شده‌اند.

در 20 می، کشتی باری سرکش دالی شناور شد و به بندر بازگردانده شد.

این کشتی تقریباً دو ماه در میان خرابه‌ها گیر کرده بود و یک خرپا بزرگ فولادی روی کمان آسیب دیده خود داشت.

پس از حرکت دالی، خدمه کانالی به عمق 15 متر و عرض 122 متر باز کردند.

مقامات گفتند که کل کانال کشتیرانی فدرال 700 فوت (213 متر) عرض دارد، به این معنی که ترافیک دو طرفه می تواند از سر گرفته شود.

آنها گفتند که الزامات ایمنی اضافی نیز به دلیل افزایش عرض لغو شده است.

فروریختن پل مریلند
جرثقیل ها به عملیات نجات ادامه می دهند در حالی که لاشه فرانسیس اسکات کی بریج روی کشتی کانتینری دالی قرار گرفته است (جولیا نیکینسون/AP)

هزاران نفر از کارگران ساحلی، رانندگان کامیون و صاحبان مشاغل کوچک، مشاغل خود را تحت تأثیر این فروپاشی دیدند که مقامات محلی و ایالتی را بر آن داشت تا به امید کاهش تأثیر اقتصادی، بازگشایی بندر و بازگرداندن ترافیک عادی را در اولویت قرار دهند.

اعلام روز دوشنبه به این معنی است که تجارت وابسته به بندر شلوغ می تواند دوباره شروع به رشد کند.

مقامات گفتند که 56 سازمان فدرال، ایالتی و محلی در تلاش امداد و نجات شرکت کردند، از جمله حدود 500 متخصص از سراسر جهان که ناوگانی متشکل از 18 بارج، 22 یدک کش، 13 جرثقیل شناور، 10 بیل مکانیکی و چهار قایق تحقیقاتی را اداره می کردند.

سرهنگ استی پینچاسین، فرمانده سپاه مهندسین ارتش در بالتیمور گفت: “نمی توانم اغراق کنم که چقدر به تیم خود افتخار می کنم.”

شگفت‌انگیز بود که دیدم افراد زیادی از بخش‌های مختلف دولت ما، از سراسر کشور و سراسر جهان، در فرماندهی واحد گرد هم آمده‌اند و در این مدت به موفقیت‌های زیادی دست یافته‌اند.»

در بیانیه روز دوشنبه، خانم پینچاسین همچنین اذعان کرد که خانواده قربانیان جان خود را از دست داده اند.

او گفت: «روزی نبود که به همه آنها فکر نکنیم و انگیزه ما برای عمل کردن باشد.

دالی اندکی پس از ترک بالتیمور به مقصد سریلانکا در ساعات اولیه صبح روز 26 مارس از قدرت کنار رفت.

تحقیقات هیئت ملی ایمنی حمل و نقل نشان داد که قبل از شروع کشتی، قطعی برق وجود داشته است، اما علت دقیق مشکلات الکتریکی هنوز مشخص نشده است.

FBI همچنین در حال بررسی شرایط منتهی به سقوط است.

مقامات ابراز امیدواری کردند که این پل تا سال 2028 بازسازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید