استارباکس با کاهش ترافیک مشتریان در ایالات متحده و چین، فروش سه ماهه کاهش یافته است



درآمد استارباکس در دوره آوریل تا ژوئن به دلیل کاهش ترافیک مشتریان در ایالات متحده و چین 1٪ کاهش یافت.

غول قهوه مستقر در سیاتل درآمدی معادل 9.1 میلیارد دلار در سه ماهه سوم سال مالی خود گزارش کرده است.

بر اساس نظرسنجی از تحلیلگران FactSet، این رقم کمتر از 9.2 میلیارد دلار انتظار وال استریت بود.

استارباکس گزارش داد که فروش جهانی در همان فروشگاه ها – آنهایی که در مکان هایی که حداقل یک سال باز بوده اند – 3 درصد کاهش یافته است.

تحلیلگران انتظار کاهش 2.7 درصدی را داشتند.

در چین، جایی که استارباکس با فشار رقبای ارزان‌تر مواجه است، فروش در همان فروشگاه 14 درصد کاهش یافت.

استارباکس گزارش داد که مشتریان چینی کمتر از این مکان دیدن می کنند و هر بار که بازدید می کنند پول کمتری خرج می کنند.

در ایالات متحده، فروش همان فروشگاه 2٪ کاهش یافت.

استارباکس گفت که هزینه بالاتر در هر بازدید به جبران کاهش ترافیک کمک کرده است.

با این حال، این شرکت به برخی از علائم مثبت اشاره کرد، از جمله: افزایش 7 درصدی عضویت در برنامه وفاداری ایالات متحده در طول سه ماهه.

استارباکس اعلام کرد درآمد خالص آن با 7.6 درصد کاهش به 1.05 میلیارد دلار یا 93 سنت به ازای هر سهم رسید.

این با پیش بینی تحلیلگران مطابقت دارد.

استارباکس تنها زنجیره ای نیست که شاهد کاهش خرید در میان مصرف کنندگان خسته از تورم است.

مک دونالد در اوایل این هفته گزارش داد که فروش همان فروشگاه ها در دوره آوریل تا ژوئن 1 درصد کاهش یافته است که اولین کاهش از سه ماهه آخر سال 2020 است.

مک دونالد در چین و ایالات متحده نیز شاهد ضعف بود.

سهام استارباکس در معاملات پس از بازار روز سه شنبه 1 درصد افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید