یک تحقیق نشان داد که حداقل 973 کودک بومی آمریکا در مدارس آمریکایی که در آن خشونت رخ داده است جان خود را از دست دادند


بر اساس نتایج تحقیقاتی که روز سه‌شنبه توسط مقامات منتشر شد و از دولت خواستند برای عملکرد مدارس شبانه‌روزی دولت آمریکا عذرخواهی کند، دست‌کم ۹۷۳ کودک بومی آمریکا در نتیجه مرگ دست‌کم ۹۷۳ کودک بومی آمریکایی جان خود را از دست دادند.

تحقیقاتی که به دستور وزیر کشور دب هالند صادر شد، گورهای علامت گذاری شده و بدون علامت را در 65 مدرسه از بیش از 400 مدرسه شبانه روزی آمریکایی که برای جذب اجباری کودکان بومی آمریکا در جامعه سفیدپوست تأسیس شده بودند، کشف کرد.

مقامات گفتند که این یافته‌ها مشخص نمی‌کند که تک تک کودکان چگونه می‌میرند، اما علل مرگ شامل بیماری، تصادف و سوء استفاده در یک دوره 150 ساله است که در سال 1969 به پایان رسید.

ویرانه های ساختمانی که بخشی از یک مدرسه شبانه روزی بومیان آمریکا در رزرواسیون Rosebud Sioux در میشن، داکوتای جنوبی بود.
ویرانه های ساختمانی که بخشی از یک مدرسه شبانه روزی بومیان آمریکا در رزرواسیون Rosebud Sioux در میشن، داکوتای جنوبی بود (متیو براون/AP)

این یافته‌ها به دنبال مجموعه‌ای از جلساتی است که در دو سال گذشته در سراسر ایالات متحده انجام شده است که در آن ده‌ها دانش‌آموز سابق رفتارهای وحشیانه و اغلب تحقیرآمیز را که هنگام جدایی از خانواده‌های خود تجربه کرده‌اند، بازگو کردند.

دولت فدرال – با حمایت دپارتمانی که من رهبری می کنم – اقدامات آگاهانه و راهبردی را از طریق سیاست مدارس مسکونی فدرال هند انجام داده است تا کودکان را از خانواده هایشان منزوی کند، هویت آنها را سلب کند و زبان ها، فرهنگ ها و پیوندها را از آنها بدزدد. خانم هالند، یکی از اعضای قبیله لاگونا پوئبلو در نیومکزیکو و اولین وزیر بومیان آمریکا در کابینه این کشور، در بیانیه‌ای خبری در روز سه‌شنبه گفت که اینها پایه و اساس ساکنان بومی هستند.

در اولین گزارش منتشر شده در سال 2022، مقامات تخمین زدند که بیش از 500 کودک در مدارس جان خود را از دست داده اند.

در سال 1819، دولت فدرال قوانین و مقرراتی را برای حمایت از مدارس تصویب کرد که آخرین آنها تا دهه 1960 فعال بود.

مقامات گزارش دادند که مدارس به کودکان بومی آمریکا نام انگلیسی می دادند، آنها را تحت تمرین نظامی قرار می دادند و آنها را مجبور به انجام کارهای یدی مانند کشاورزی، آجرسازی و کارهای راه آهن می کردند.

دانش آموزان سابق خاطرات اشکباری از جلسات تیم سازی در اوکلاهما، داکوتای جنوبی، میشیگان، آریزونا، آلاسکا و سایر ایالت ها به اشتراک گذاشتند.

راسل ایگل بیر از شورای قبیله ای رزرواسیون رزباد سیوکس با دب هالند طی جلسه ای درباره مدارس شبانه روزی سرخپوستان آمریکایی در دانشگاه سینت گلسکا صحبت می کند.
راسل ایگل بیر از شورای قبیله ای رزرواسیون رزباد سیوکس با دب هالند طی جلسه ای در مورد مدارس شبانه روزی سرخپوستان آمریکایی در دانشگاه سینت گلسکا (متیو براون/AP) صحبت می کند.

آنها در مورد مجازات صحبت کردن به زبان مادری خود، حبس شدن در زیرزمین ها و کوتاه کردن موهای خود برای پنهان کردن هویت خود صحبت کردند.

گاهی منزوی می شدند، کتک می خوردند و از غذا محروم می شدند.

بسیاری از آنها مدرسه را تنها با داشتن مهارت های اولیه شغلی ترک کردند و فرصت شغلی کمی به آنها داد.

گزارش جدید مشخص نمی کند که چه کسی باید از طرف دولت فدرال عذرخواهی کند. تنها گفت که عذرخواهی باید «از طریق مناسب و مقاماتی که نشان می‌دهند از طرف مردم ایالات متحده انجام شده و باید با استراتژی‌های جسورانه و قابل اجرا همراه باشد» ارائه شود.

مقامات وزارت کشور همچنین توصیه کردند که دولت در برنامه هایی سرمایه گذاری کند که می تواند به جوامع بومی آمریکا کمک کند تا از آسیب های ناشی از مدارس مسکونی بهبود یابند.

این شامل بودجه برای آموزش، پیشگیری از خشونت و احیای زبان بومی است.

دیدگاهتان را بنویسید