فروش مک‌دونالد در همان فروشگاه برای اولین بار پس از همه‌گیری و کاهش سود کاهش یافته است.



مک دونالد در سه ماهه دوم فروش ضعیفی را گزارش کرد زیرا مصرف کنندگانی که در ایالات متحده و چین به طور فزاینده ای نسبت به هزینه ها آگاه بودند کمتر از رستوران ها بازدید می کردند.

فروش در فروشگاه های باز حداقل یک سال در سراسر جهان در تمام بخش های شرکت در دوره آوریل تا ژوئن 1٪ کاهش یافت. این اولین کاهش از سه ماهه آخر سال 2020 است، زمانی که بیماری همه گیر باعث شد فروشگاه ها بسته شوند و میلیون ها نفر در خانه بمانند.

در ایالات متحده، فروش همان فروشگاه تقریباً 1٪ کاهش یافت. مک دونالد مشتریان کمتری دید، اما شرکت اعتراف کرد که کسانی که می آمدند به دلیل افزایش قیمت ها، بیشتر خرج می کردند.

این شرکت همچنین از ترافیک کمتری در فروشگاه‌های چین، فرانسه و خاورمیانه خبر داد، جایی که مردم مک‌دونالدز را به دلیل این باور که این شرکت از اسرائیل در جنگ در نوار غزه حمایت می‌کند، تحریم می‌کنند.

در ماه آوریل، مک دونالد هشدار داد که تعداد بیشتری از مشتریانش که از تورم خسته شده اند، به دنبال معاملات بهتر و قیمت های مقرون به صرفه تر هستند.

در 25 ژوئن، در پایان دوره گزارش، این غول برگر یک وعده غذایی پنج دلاری (3.90 پوند) در رستوران های ایالات متحده معرفی کرد.

تحلیلگرانی که در نظرسنجی FactSet شرکت کردند، گفتند که درآمد سه ماهه بدون تغییر در 6.5 میلیارد دلار (5 میلیارد پوند) است که اندکی کمتر از 6.6 میلیارد دلاری است که وال استریت انتظار داشت.

سود خالص شرکت با 12 درصد کاهش به 2 میلیارد دلار یا 2.80 دلار به ازای هر سهم رسید که بسیار کمتر از 3.07 دلار درآمد هر سهم پیش بینی شده توسط تحلیلگران صنعت است.

سهام مک دونالد در معاملات قبل از بازار کمتر از 1 درصد سقوط کرد.

دیدگاهتان را بنویسید