سازندگان بازی های ویدیویی هالیوود به اعتصاب رای دادند که پس از شکست مذاکرات قرارداد جدید با استودیوهای بزرگ بر سر حفاظت از هوش مصنوعی، منجر به توقف کار در بخش هایی از صنعت سرگرمی شد.
اعتصاب – دومین اعتصاب صداپیشگان بازی های ویدیویی و پیمانکاران ضبط حرکت که توسط انجمن بازیگران نمایشگر و فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا برگزار می شود – جمعه ساعت 12:01 بعد از ظهر آغاز می شود.
این تصمیم پس از نزدیک به دو سال مذاکره با غول های صنعت بازی – از جمله شاخه های Activision، Warner Bros – گرفته شد. و شرکت والت دیزنی – در مورد توافقنامه جدید رسانه های تعاملی.
تصمیم به اعتصاب در 26 جولای در ساعت 12:01 شب گرفته شد. این اعتصاب پس از بیش از یک سال و نیم مذاکره اعلام شد که به توافق نرسید.#StrajkGierWVideo #سطح توافق را افزایش دهید #SagAfterStrong https://t.co/8InNdB05k8
– SAG-AFTRA (@sagaftra) 25 جولای 2024
مذاکره کنندگان Sag-Aftra می گویند در قرارداد بازی های ویدیویی افزایش دستمزد و امنیت شغلی حاصل شده است، اما استودیوها در مورد تنظیم هوش مصنوعی مولد به توافق نخواهند رسید.
اتحادیه گفت که بدون پادمان، شرکتهای بازیسازی میتوانند هوش مصنوعی را به تقلید صدای یک بازیگر یا ساختن یک کپی دیجیتالی شبیه او بدون رضایت یا جبران منصفانه آموزش دهند.
فران درشر، رئیس اتحادیه، در بیانیه ای آماده گفت که اعضا توافقی را که به شرکت ها اجازه “سوءاستفاده از هوش مصنوعی” بدهد، نخواهند پذیرفت.
«از بس. خانم درشر گفت: «زمانی که این شرکتها در مورد ارائه قراردادی به اعضای ما که بتوانند با آن زندگی کنند – و با آن کار کنند – جدی شوند، ما اینجا خواهیم بود و آماده مذاکره خواهیم بود.
طبق پیشبینیهای Newzoo، یک شرکت پیشبینی بازار بازی، صنعت جهانی بازیهای ویدیویی سالانه بیش از 100 میلیارد دلار سود دارد.
به گزارش ساگ افترا، موتور محرکه این موفقیت، افرادی هستند که این بازی ها را طراحی و اجرا می کنند.
سارا الماله، رئیس کمیته مذاکره کننده قرارداد رسانه های تعاملی، گفت: هجده ماه مذاکره به ما نشان داد که کارفرمایان ما به حفاظت عادلانه و معقول از هوش مصنوعی اهمیت نمی دهند، بلکه به استفاده فاحش آن اهمیت می دهند.
ماه گذشته، مذاکره کنندگان اتحادیه به آسوشیتدپرس گفتند که استودیوهای بازی از “تامین سطح یکسانی از محافظت برای همه اعضای ما در برابر تهدیدات هوش مصنوعی” – به ویژه هنرمندان متحرک – خودداری کرده اند.
سال گذشته، اعضا با اکثریت قاطع به اعطای قدرت اعتصابی به مدیریت رای دادند. نگرانی در مورد نحوه استفاده استودیوها از هوش مصنوعی به اعتصابات اتحادیه سینما و تلویزیون در سال گذشته که چهار ماه به طول انجامید کمک کرد.
آخرین قرارداد تعاملی که در نوامبر 2022 منقضی شد، حفاظت از هوش مصنوعی را ارائه نکرد، اما ساختار پاداشی را برای صداپیشگان و هنرمندان موشن کپچر پس از اعتصاب 11 ماهه که در اکتبر 2016 آغاز شد، تضمین کرد.
توقف کار اولین اقدام بزرگ کارگری بود که توسط ساگ افترا پس از ادغام دو اتحادیه بزرگ بازیگران هالیوود در سال 2012 انجام شد.
به گفته این اتحادیه، قرارداد بازی های ویدیویی بیش از 2500 «بازیگر خارج از دوربین (ضبط صدا)، مجری جلوی دوربین (موشن کپچر، بدلکار)، هماهنگ کننده بدلکاری، خواننده، رقصنده، عروسک گردان و مجری پس زمینه را پوشش می دهد.
در میان مذاکرات تعاملی پرتنش، Sag-Aftra در ماه فوریه قرارداد جداگانهای را در مورد پروژههای مستقل و کمهزینه بازیهای ویدیویی منعقد کرد.
توافقنامه رسانههای تعاملی مستقل با بودجه متنوع شامل برخی از محافظتهای هوش مصنوعی است که غولهای بازیهای ویدیویی آن را رد کردهاند.