یک معلم مسیحی ریاضی در انگلیس که به دلیل تشخیص نادرست جنسیت دانش آموز از لیست آموزشی حذف شده بود، درخواست تجدید نظر در دادگاه عالی بریتانیا علیه تصمیم منع او از این حرفه را از دست داده است.
جاشوا ساتکلیف می خواست حکم ممنوعیت صادر شده در ماه می 2023 را پس از آن که تنظیم کننده او را به دلیل “رفتار حرفه ای غیرقابل قبول” در حین کار در مدرسه Cherwell در آکسفورد بین سال های 2015 و 2018 مجرم شناخته بود، به چالش بکشد.
وکلای آقای ساتکلیف استدلال کردند که این حکم “مداخله غیرمنطقی” در حقوق او برای آزادی بیان و مذهب است.
با این حال، دولت بریتانیا گفت که معلم ممنوع شده “نتوانست نقش خود را به عنوان معلم از فعالیت های موعظه خود متمایز کند.”
در یک حکم کتبی که روز پنجشنبه صادر شد، قاضی پپرال درخواست تجدیدنظر را رد کرد و گفت که آقای ساتکلیف “آسیبی که به کودکان آسیب پذیر کلاس خود وارد کرده است را درک نمی کند یا نمی پذیرد”.
قاضی گفت که استدلال های مربوط به نقض حقوق بشر معلم ممنوع التصویر “بی اساس” است.
او گفت که آقای ساتکلیف نمیپذیرد که «حق او برای نشان دادن و بیان عقاید مذهبیاش میتواند بر تعهدات حرفهایاش برای رفتار با وقار و احترام با کودکان و مراقبت از رفاه آنها غلبه کند».
پس از این حکم، آقای ساتکلیف گفت: “در نتیجه این حکم، هر معلمی در صورت اشتراک عقاید و دیدگاه های خود در کلاس درس در معرض خطر است.”
هیئتی از آژانس تنظیم مقررات آموزشی بریتانیا (TRA) قبلاً حکم داده بود که آقای ساتکلیف در برخورد با یک دانش آموز تراجنسیتی «با وقار و احترام» شکست خورده است، زیرا او در کلاس و در حین حضور در این صبحگاه ITV نتوانست از «ضمیر ترجیحی» خود استفاده کند.
همچنین مشخص شد که آقای ساتکلیف در وظیفه خود برای محافظت از رفاه دانشآموزان شکست خورده است، زمانی که ادعا میکند خداوند یک فرد را از همجنسگرا بودن منع کرده است، زیرا این کار اشتباه بوده است.
کمیته همچنین دریافت که او نتوانست دید متعادلی از فیلمی که در سال 2018 به کلاسهای کالج سنت آلویسیوس در ایسلینگتون، شمال لندن نشان داده شده بود، درباره مردانی که «به اندازه کافی مرد نیستند» ارائه کند.
قاضی در حکم ۲۴ صفحهای خود گفت: «این پرونده شامل معلمی نمیشود که بهطور تصادفی از خطمشی مدرسه پیروی نمیکند که یک دانشآموز تراجنسیتی را ملزم میکند با ضمایر انتخابی دانشآموز خطاب شود، یا حتی معلمی که باورهای دینی خود را با آنها آشتی داده است. چنین سیاستی، پرهیز کامل از ضمایر و صدا زدن کودک به نام.
بلکه در مورد معلمی است که عمداً از ضمایر زنانه هنگام خطاب به یک دانشآموز پسر تراجنسیتی، چه در کلاس درس و چه در تلویزیون ملی استفاده میکند، به گونهای که او را بدون توجه آشکار به کودک آسیبپذیری که در این راه بوده است، «بیرون» میکند. به رنج قابل توجهی آسیب رساند.
علاوه بر این، این در مورد معلمی است که به کلاس خود گفته است که همجنسگرایی گناه است و پیشنهاد میکند که همجنسگرایان بدون توجه به بچههای همجنسگرا و همجنسگرا در کلاسش قابل شفا هستند و به دانشآموزان این احساس را میدهد که معلم آنها را بیارزش میداند. “
در جلسه ای در لندن در ماه مه، وکلای آقای ساتکلیف استدلال کردند که تصمیم ممنوعیت او، که می تواند پس از دو سال بررسی شود، “خطرناک” بوده و حاوی یافته های “منحرف” است.
آنها به دادگاه گفتند “هیچ الزام قانونی برای استفاده از ضمایر ترجیحی” وجود ندارد و آقای ساتکلیف حق دارد “به باورهای هویت جنسیتی اعتقاد نداشته باشد”.
وزارت آموزش، که توصیه TRA برای ممنوعیت آقای ساتکلیف را پذیرفت، با درخواست تجدیدنظر مخالفت کرد و گفت که این درخواست خیلی دیر ارائه شده و “هیچ ارزشی” ندارد.
قاضی شنید که آقای ساتکلیف «بیاعتنایی مکرر» به رفاه دانشآموزان نشان داده است و در حین حضور در تلویزیون ملی، دانشآموز «آسیبپذیر» را در معرض دید دیگران در مدرسه آکسفورد قرار داده است.
به دادگاه گفته شد که “سطح بصیرت و پشیمانی معلم محروم در بهترین حالت محدود بود” و کمیسیون “حق داشت تشخیص دهد که این خطر جدی وجود دارد که متهم همان نوع جرم را تکرار کند”.
آقای ساتکلیف گفت: «من هنوز اعتقادات مسیحی خود را حفظ میکنم که تأیید کودکان مبتلا به اختلال عملکرد جنسی مضر و مضر است.
من برای این عقیده مبارزه میکنم که نه تنها مسیحیان، بلکه بسیاری از افرادی که به ایدئولوژی مضر تراجنسیتی اعتقادی ندارند، مشترک است.
“از زمانی که جرأت کردم عقاید مسیحی خود را در مدرسه بیان کنم و به رسانه ها بگویم که چگونه به خاطر آن مجازات شدم، مورد انگ قرار گرفتم.”
او افزود: «سازمان TRA از من خواست تسلیم شوم و بگویم اشتباه کردم. به دلیل امتناع به شدت تنبیه شدم. با وجود این شکست، من به مبارزه برای عدالت و بازیابی حرفهام ادامه خواهم داد.»