فشار بر شرکت برق هیوستون برای بازیابی سریع خدمات پس از فاجعه بریل در حال افزایش است


شرکت برق هیوستون تحت فشار فزاینده ای قرار گرفت زیرا میلیون ها نفر از ساکنان آن تقریباً سه روز پس از وقوع طوفان بریل همچنان بدون برق بودند. سوالاتی در مورد اینکه چگونه شهری که با رویدادهای آب و هوایی ویرانگر بسیار آشنا است، بهتر از پس طوفان رده 1 نمی رود، مطرح شده است.

از آنجایی که ناامیدی هوستونی‌ها افزایش یافت و ساکنان با روز گرم دیگری روبرو شدند، مدیر CenterPoint Energy مجبور شد با درخواست‌های مقامات شهری که می‌خواستند بدانند چرا بازگرداندن چراغ‌ها اینقدر طول می‌کشد، رسیدگی کند.

مردی با پیراهن آبی سخنرانی می کند
جان ویتمیر، شهردار هیوستون، از شرکت آب و برق خواست تا برای بازگرداندن برق به ساکنان بیشتر تلاش کند (ماریا لیساکر/AP)

شهردار جان ویتمیر صراحتاً از شرکت خواست تا بهتر عمل کند. “این اتفاق نظر هوستونی ها است. این مال من است.» آقای ویتمیر گفت.

اواخر چهارشنبه شب، CenterPoint Energy گفت که “در 55 ساعت اول تلاش های بازیابی، برق بیش از 1 میلیون از 2.26 میلیون مشتری متاثر از طوفان بریل را بازیابی کرده است و همچنان بر بازگرداندن برق به مشتریان بدون برق متمرکز است.”

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: بر اساس پیشرفت مستمر، شرکت انتظار دارد تا پایان روز جمعه 12 ژوئیه 400,000 مشتری دیگر و تا پایان روز یکشنبه 14 جولای 350,000 مشتری دیگر را بازگرداند. یک بیانیه.

بریل به‌عنوان یک طوفان رده 1، ضعیف‌ترین نوع، به خشکی رسید، اما حداقل هفت مرگ در ایالات متحده مقصر شناخته شد – یکی در لوئیزیانا و شش مورد در تگزاس. پیش از این 11 نفر در دریای کارائیب جان خود را از دست دادند.

اما طوفان بر بسیاری از ساکنان تگزاس تلفات وارد کرد و باعث قطع برق شد که چهارمین شهر بزرگ کشور را برای چند روز سوزان داد و سرویس هواشناسی ملی آن را بالقوه خطرناک ارزیابی کرد.

“شاید آنها فکر می کردند که آنقدرها هم بد نخواهد بود، اما تاثیر زیادی داشت. آنها باید بهتر آماده می شدند. او گفت که خانواده او با دو دختر سه و هفت ساله با مشکل مواجه بودند.

آقای رودریگز گفت: “ما برق نداریم، دیر به رختخواب می رویم و من از یک پنکه ساخته شده از یک تکه مقوا استفاده می کنم تا به بچه هایم مهلت بدهم.”

خطوط برق در تگزاس
با افزایش دما و قطع برق، خانواده‌های نیازمند به مراکز توزیع غذا روی می‌آورند و برای کاهش گرما هواکش‌های موقتی ایجاد می‌کنند (ماریا لیساکر)

بیمارستان‌ها بیمارانی را که نمی‌توانستند به خانه‌های بدون برق ترخیص کنند، به یک مجموعه ورزشی و رویدادی فرستادند، جایی که فضایی برای 250 نفر آماده شده بود. برنت تیلور، سخنگوی دفتر مدیریت اورژانس گفت: حدود 40 بیمار اواخر بعدازظهر چهارشنبه وارد شده بودند و حدود 70 تا 75 نفر دیگر در راه بودند.

بر اساس گزارش PowerOutage.us، پس از ورود طوفان به خشکی در روز دوشنبه، قطعی برق به 2.7 میلیون مشتری رسید.

تا اواخر بعد از ظهر چهارشنبه، 1.6 میلیون مشتری در منطقه هیوستون، از جمله 1.3 میلیون مشتری CenterPoint، بدون برق بودند.

برد توتونجیان، معاون سیاست نظارتی مرکز پوینت، از پاسخ این شرکت به سوالات دقیق شورای شهر دفاع کرد و افزود که برق تا چهارشنبه به بیش از یک میلیون مشتری بازگردانده شده است.

آقای توتونجیان گفت: «فکر می‌کنم این یک عدد بزرگ است.

این شرکت اعتراف کرد که بیشتر 12000 کارگری که برای کمک به بازیابی طوفان استخدام کرده بود در زمان وقوع طوفان در منطقه هیوستون نبودند.

پیش‌بینی‌های اولیه پیش‌بینی می‌کرد که طوفان به سمت جنوب در امتداد ساحل خلیج فارس، نزدیک مرز تگزاس و مکزیک، پیش از حرکت به سمت هیوستون، فرود خواهد آمد.

آقای توتونجیان گفت که سنترپوینت از کارگران خارجی دیگر شرکت‌ها و شهرداری‌ها نمی‌خواهد که زودتر در موقعیت‌های خود قرار بگیرند و “منتظر طوفان” بمانند “زیرا ایمن نیست.”

در عوض، از آنها خواسته شد تا حد امکان نزدیک بمانند تا بتوانند پس از پایان طوفان پاسخ دهند.

درخت کنده شده
درختان افتاده برای کارگران مشکلاتی ایجاد می کنند (جان شپلی/هوستون کرونیکل/AP)

آقای توتونجیان گفت که یکی از مشکلات اصلی بریل، بازگرداندن برقی بود که به دلیل سقوط درختان و شاخه ها قطع شده بود.

او گفت: «وقتی طوفان‌هایی مانند این داریم، وقتی درختی به طور کامل پایین می‌آید… خطوط و دکل‌های ما را از بین می‌برد، ما زمان زیادی را صرف انجام کارهای تعمیر می‌کنیم.»

اما اعضای شورا خواستار پاسخ‌هایی شدند که چرا سنترپوینت، که حدود 100 سال در هیوستون بوده است، اقدام قوی‌تری برای اصلاح درختان در دوره‌های هوای خشک انجام نداده یا تعداد بیشتری از خطوط برق خود را در زیر زمین قرار نداده است.

همانطور که آقای توتونجیان پاسخ داد، این شرکت چندین دهه است که خطوط جدید زیرزمینی در مناطق مسکونی ایجاد کرده است.

دو عضو شورا گفتند که پس از گزارش قطع شدن سیم برق، پیامکی مبنی بر سوختن یک خانه دریافت کردند. در پیامک ها آمده است که آتش نشانی گفته است که کاری از دست آنها بر نمی آید و شرکت برق نیز پاسخی نداده است.

ابی کمین، عضو شورای شهر، قطعی طولانی مدت برق را “تهدید ایمنی جان” خواند.

صف ماشین ها
مردم در صف یخ، آب و غذا در یک ایستگاه توزیع در هیوستون منتظر می مانند (ماریا لیساکر/AP)

این اولین بار نیست که منطقه هیوستون با قطعی برق گسترده مواجه می شود.

در سال 2008، طوفان آیک به عنوان طوفان رده 2 به جزیره گالوستون رسید و باعث سیل و خسارت باد در منطقه هیوستون شد. طبق اعلام منطقه کنترل سیل هریس، تقریباً 2.2 میلیون مشتری CenterPoint بدون برق باقی ماندند و 75 درصد برق ظرف 10 روز بازسازی شد.

هوستون همچنین در سال 2021 با از کار افتادن شبکه برق تگزاس در طی یک طوفان مرگبار زمستانی که باعث کاهش شدید دما، برف و یخ شد، ضربه شدیدی خورد. میلیون ها نفر برق را از دست دادند و مجبور شدند طوفان را در خانه های یخی تحمل کنند یا فرار کنند.

در ماه مه، طوفان هشت نفر را کشت و تقریباً یک میلیون مشتری را بدون برق گذاشت.

آب و هوای گرمسیری در تگزاس
ناامیدی ساکنان آنها را به دنبال منابع، برق و سرپناه انداخت (Maria Lysaker/AP)

شارون کار، 62 ساله ای که تمام عمرش را در هیوستون زندگی کرده، ناامید شده بود.

هر چیز کوچکی بر ما تأثیر می گذارد. باد زیاد است، برق نداریم. خانم کار گفت: خیلی وقت است که باران می بارد، ما برق نداریم. و رفع آن سه، چهار، پنج روز طول می کشد. گاهی اوقات برای افرادی که مریض هستند، نمی توانند گرما را تحمل کنند یا وسایل نقلیه ندارند تا به مراکز خنک کننده بروند، طولانی است.

Raquel Desimone که از سال 2000 در این منطقه زندگی می کند و طوفان های زیادی را پشت سر گذاشته است، از اینکه مجبور شد بار دیگر به دنبال قدرت و سرپناه باشد، شگفت زده شد.

خانم دیزیمون گفت: «من از ریتا، آیک، ایملدا و هاروی گذشتم. برای اینکه زیرساخت‌ها نتوانند طوفان پایه‌ای را که به رده 1 فرود می‌آیند مدیریت کنند، برای من دیوانه‌کننده است که باید این کار را انجام دهم.

دیدگاهتان را بنویسید