اتحادیه اروپا مالک فیس بوک متا را به نقض قوانین دیجیتال با گزینه پولی و بدون آگهی خود متهم می کند



قانون‌گذاران اتحادیه اروپا روز دوشنبه شرکت رسانه‌های اجتماعی متا پلتفرم را متهم کردند که قوانین رقابت دیجیتالی جدید را زیر پا گذاشته و کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام را مجبور به انتخاب بین تماشای تبلیغات یا پرداخت هزینه برای اجتناب از آنها کرد.

از ماه نوامبر، متا به کاربران اروپایی این امکان را می دهد که نسخه های بدون آگهی فیس بوک و اینستاگرام را به منظور رعایت قوانین سختگیرانه حفاظت از داده ها، خریداری کنند.

کاربران مرورگر دسک‌تاپ می‌توانند حدود ۱۰ یورو (۸.۵۰ پوند) در ماه پرداخت کنند، در حالی که کاربران iOS یا Android حدود ۱۳ یورو (۱۱ پوند) برای جلوگیری از تبلیغات بر اساس داده‌های شخصی‌شان پرداخت می‌کنند.

این غول فناوری ایالات متحده پس از آن که دادگاه عالی اتحادیه اروپا رای داد که بر اساس قوانین سختگیرانه حریم خصوصی داده های اتحادیه اروپا، متا ابتدا باید رضایت کاربران را قبل از نمایش تبلیغات به آنها جلب کند، گزینه اشتراک را معرفی کرد.

کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، گفت که یافته های اولیه تحقیقات نشان می دهد که مدل تبلیغاتی متا “پرداخت یا انتخاب کنید” قانون بازارهای دیجیتال بلوک 27 کشوری را نقض می کند.

کمیسیون دریافت که مدل متا به کاربران اجازه نمی دهد از حق خود برای “رضایت خوب” برای استفاده از داده های شخصی خود برای هدف قرار دادن آنها در تبلیغات آنلاین استفاده کنند.

این کمیسیون مدت کوتاهی پس از اجرایی شدن این قانون که به عنوان DMA نیز شناخته می شود، تحقیقاتی را آغاز کرد.

این مجموعه ای جامع از قوانین است که برای جلوگیری از ورود دروازه بانان فناوری به بازارهای دیجیتال تحت تهدید جریمه های مالی سنگین طراحی شده است.

تیری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا، که بر سیاست دیجیتال نظارت می کند، هدف DMA این است که به کاربران توانایی تصمیم گیری درباره نحوه استفاده از داده هایشان را بدهد و اطمینان حاصل کند که شرکت های نوآور می توانند در شرایط برابر با غول های فناوری در زمینه دسترسی به داده ها رقابت کنند. ، در بلوک بیانیه ای گفته شده است.

متا اکنون این شانس را دارد که به کمیسیون پاسخ دهد، کمیسیونی که باید تحقیقات خود را تا مارس 2025 تکمیل کند. این شرکت ممکن است با جریمه هایی معادل 10 درصد از درآمد جهانی سالانه خود مواجه شود که می تواند به میلیاردها یورو برسد.

در بیانیه ای از متا آمده است: «اشتراک بدون آگهی مطابق با دستورالعمل های بالاترین دادگاه اروپا و قانون DMA است.

ما مشتاقانه منتظر ادامه گفتگوهای سازنده با کمیسیون اروپا برای پایان دادن به این تحقیقات هستیم.

بر اساس قانون بازارهای دیجیتال، متا به عنوان یکی از هفت دروازه‌بان اینترنتی طبقه‌بندی می‌شود، در حالی که فیس‌بوک، اینستاگرام و فعالیت‌های تبلیغاتی آن در میان حدود دوجین «سرویس پلتفرم اصلی» هستند که به بالاترین سطح بررسی نیاز دارند.



دیدگاهتان را بنویسید