ماسک و ایکس به دلیل «بایکوت گسترده تبلیغ‌کنندگان» اقدام قانونی کردند.



پلتفرم رسانه اجتماعی ایلان ماسک

شرکتی که قبلاً به نام توییتر شناخته می شد روز سه شنبه شکایتی را علیه فدراسیون جهانی تبلیغ کنندگان و شرکت های عضو آن Unilever، Mars، CVS Health و Orsted به دادگاه فدرال تگزاس تسلیم کرد.

ابتکار یک گروه تبلیغاتی به نام اتحاد جهانی برای رسانه های مسئول به دلیل کمک به هماهنگی خاموشی تبلیغات پس از اینکه آقای ماسک توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار (40 میلیارد یورو) در اواخر سال 2022 خرید و کارکنان و سیاست های آن را اصلاح کرد، مقصر شناخته شد.

روز سه‌شنبه، ماسک در مورد این شکایت در ایکس پستی منتشر کرد و گفت که «اکنون جنگی شروع شده است» پس از دو سال خوب بودن و «دریافت چیزی جز کلمات پوچ».

لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی X، در یک اعلامیه ویدیویی گفت که این شکایت تا حدی بر اساس شواهد منتشر شده توسط کمیته قضایی مجلس نمایندگان ایالات متحده است که به گفته او نشان می دهد “گروهی از شرکت ها تحریم سیستماتیک و غیرقانونی” را علیه X سازماندهی کردند. .

کمیته تحت رهبری جمهوری خواهان ماه گذشته یک جلسه استماع برگزار کرد تا بررسی کند که آیا مقررات فعلی “برای جلوگیری از تبانی ضد رقابتی در تبلیغات آنلاین کافی است.”

ادعاهای مطرح شده در این دادخواست مربوط به روزهای اولیه تصاحب ماسک در توییتر است، نه اختلافات بعدی با تبلیغ کنندگان که یک سال بعد رخ داد.

در نوامبر 2023، حدود یک سال پس از خرید شرکت توسط آقای ماسک، بسیاری از تبلیغ‌کنندگان به دلیل نگرانی مبنی بر اینکه تبلیغات آنها در کنار محتوای طرفدار نازی‌ها و سخنان نفرت پراکنده در سایت ظاهر شود، از X فرار کردند. آقای ماسک با انتشار پست هایی در حمایت از تئوری توطئه ضدیهودی به تنش ها دامن زد.

بعداً، ماسک ادعا کرد که تبلیغ‌کنندگان فراری مرتکب «باج‌گیری» شده‌اند و با استفاده از فحاشی، اساساً به آن‌ها گفته است که بروند.



دیدگاهتان را بنویسید