تویوتا به تقلب بیشتر در صدور گواهینامه اعتراف کرد و عذرخواهی کرد



تویوتا علاوه بر مواردی که قبلاً فاش شده بود، موارد دیگری از تقلب در آزمایش‌های گواهی‌نامه مدل‌های جدید مورد نیاز دولت ژاپن را گزارش کرده است.

غول خودروسازی ژاپنی اعلام کرد که نتوانسته است به درستی هفت مدل از جمله سدان کمری و راو 4 SUV را تایید کند.

تست های آزمایشی شامل حفاظت از عابر پیاده، برخوردهای جانبی و ضربه فرمان بود.

به گفته تویوتا، هیچ مشکل ایمنی مرتبط با این رفتار نادرست وجود ندارد و افرادی که خودروهای تویوتا دارند نیازی به هیچ اقدامی ندارند. تولید تویوتا در خارج از کشور تحت تأثیر قرار نگرفت.

مدیرعامل تویوتا آکیو تویودا در ماه ژوئن عذرخواهی کرد و از بی نظمی های جدی در تست های شش مدل از جمله مدل های Crown و لوکس لکسوس RX خبر داد.

تولید برخی از مدل ها در ژاپن به حالت تعلیق درآمد.

تویوتا گفت: «ما عمیقاً متأسفیم که نتوانستیم به درستی فعالیت‌های صدور گواهینامه خود را انجام دهیم و از ذینفعان برای هرگونه نگرانی یا ناراحتی که ممکن است برای آنها ایجاد کرده باشد عذرخواهی می‌کنیم.»

تویوتا دریافت که کارمندان اصول تهیه مدارک مورد نیاز برای درخواست های صدور گواهینامه یا اهمیت اساسی چنین کاری را به طور کامل درک نمی کنند.

مدیران نیز این درک را نداشتند و به درستی درگیر نبودند.

این شرکت در حال انجام تحقیقات داخلی پس از حادثه قبلی بود و در تلاش برای حل این مشکل بود که آخرین نظارت کشف شد.

تقلب گسترده آزمایشی که قبلاً فاش شده بود شامل استفاده از داده‌های ناکافی یا قدیمی در آزمایش‌های تصادف و آزمایش نادرست باد کردن کیسه هوا و آسیب‌دیدگی صندلی‌های عقب در تصادفات بود.

تست های قدرت موتور نیز تقلب شد. نتایج آزمایش تقلبی نیز در مدل‌های فراخوان یافت شده است.

آزمایش‌های نادرست مشابهی در مزدا و هوندا و تولیدکنندگان گروه تویوتا: هینو موتورز و دایهاتسو شناسایی شد.

تویوتا آخرین یافته ها را به دولت ارائه کرد و وعده خود را برای بهبود فرهنگ شرکتی و عادات کاری خود تجدید کرد.

تولید مدل های کوچک کرولا فیلدر، کرولا اکسیو و یاریس کراس برای بازار ژاپن در سوم ژوئن متوقف شد.

زمانی که وزارت حمل و نقل تایید کرد که استانداردها را برآورده می کند، قرار است کار در ماه سپتامبر از سر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید