غول ارواح Diageo پس از “سال دشوار” کاهش می یابد



Diageo، سازنده گینس، کاهش فروش و سود خود را در یک «سال چالش‌برانگیز» گزارش کرد زیرا عملکرد ضعیف در آمریکای لاتین همچنان بر غول نوشیدنی‌ها تأثیر می‌گذاشت.

در نتیجه، سهام شرکت FTSE 100 که جین گوردون و بیلیس را نیز تولید می کند، صبح روز سه شنبه در بورس سقوط کرد.

Diageo فاش کرد که فروش برای اولین بار در چهار سال گذشته به دلیل تقاضای ضعیف‌تر برای ویسکی و رام اسکاتلندی کاهش یافت.

فروش خالص گزارش شده 1.4 درصد کاهش یافته است. به 20.3 میلیارد دلار (18.7 میلیارد یورو) در سال مالی منتهی به 30 ژوئن، زیرا تحت تأثیر نرخ های نامطلوب ارز و کاهش حجم فروش قرار گرفت.

فروش ارگانیک 0.6٪ کاهش یافت زیرا افزایش قیمت ها و ترکیب فروش با کاهش 3.5٪ در حجم محصولات خریداری شده جبران شد که ناشی از کاهش 21.1٪ در آمریکای لاتین و کارائیب بود.

Diageo همچنین گفت که حجم در آمریکای شمالی به دلیل شرایط سخت مصرف کننده کاهش یافته است.

در اروپا، این شرکت 3 درصد افزایش در فروش ارگانیک ثبت کرد که ناشی از افزایش در بریتانیا و ایرلند و همچنین در ترکیه بود.

رشد در اروپا ناشی از فروش قوی گینس بود، به ویژه در بریتانیا، که به افزایش 18 درصدی فروش آبجو در سراسر قاره کمک کرد.

با این حال، فروش مشروبات الکلی در منطقه 1 درصد کاهش یافت زیرا تقاضای قوی برای بیلیس و راکی ​​با کاهش تقاضا برای ویسکی، جین و رام اسکاتلندی بیش از حد جبران شد.

در سراسر صنعت، حجم فروش اسکاچ 7 درصد و رام 11 درصد کاهش یافت.

در همین حال، این شرکت گزارش داد که سود عملیاتی ارگانیک 4.8٪ کاهش یافته است. تا 6 میلیارد تومان

مدیرعامل Debra Crew گفت: «در حالی که سال مالی 2024 به دلیل نوسانات کلان اقتصادی و ژئوپلیتیکی سال سختی برای صنعت ما و Diageo بوده است، ما بر روی انجام اقدامات لازم برای اطمینان از اینکه Diageo در موقعیت مناسبی برای رشد قرار می گیرد با بهبود محیط تمرکز کرده ایم. مصرف كننده.

با برندهای نمادینی که برای دهه‌ها شناخته شده‌اند، دیاژو دیدگاه بلندمدتی دارد و به سرمایه‌گذاری روی برندها، افراد و حضور متفاوت ما برای ارائه رشد بلندمدت پایدار و ایجاد ارزش سهامداران ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید