مدیرعامل این شرکت گفت، شرکت امنیت سایبری Crowdstrike “فعالانه” برای رفع “نقص” در به روز رسانی برای کاربران مایکروسافت ویندوز که باعث قطعی جهانی فناوری اطلاعات شده است، کار می کند.
جورج کورتز، مدیر عامل CrowdStrike، اظهار داشت که این باگ روی کاربران مک و لینوکس تاثیری نداشته و “یک حادثه امنیتی یا حمله سایبری” نیست.
آقای کورتز در X نوشت: “مشکل شناسایی شد، جدا شد و راه حلی اجرا شد.”
CrowdStrike به طور فعال با مشتریانی که تحت تأثیر نقص کشف شده در یک به روز رسانی محتوای واحد برای میزبان ویندوز قرار گرفته اند، کار می کند. میزبان های مک و لینوکس تحت تأثیر قرار نمی گیرند. این یک حادثه امنیتی یا حمله سایبری نیست. مشکل شناسایی شد، جداسازی شد و رفع شد. ما…
– جورج کورتز (@George_Kurtz) 19 جولای 2024
“ما مشتریان خود را برای آخرین به روز رسانی ها به پورتال پشتیبانی ارجاع می دهیم. ما به ارائه به روز رسانی کامل و مستمر در وب سایت خود ادامه خواهیم داد.
ما همچنین به سازمانها توصیه میکنیم که از طریق کانالهای رسمی با نمایندگان CrowdStrike ارتباط برقرار کنند. تیم ما به طور کامل برای اطمینان از ایمنی و ثبات مشتریان CrowdStrike بسیج شده است.
زیرساختهای اصلی از جمله خطوط هوایی، راهآهن، بانکها و رسانهها پس از توقف کارکرد سیستمهای کامپیوتری و به اصطلاح فلج شدند. “صفحه آبی مرگ”.
مایکروسافت در بیانیهای گفت: «ما از مشکلی که دستگاههای ویندوز را تحت تأثیر قرار میدهد به دلیل بهروزرسانی از یک پلتفرم نرمافزار شخص ثالث آگاه هستیم. ما پیش بینی می کنیم که به زودی راه حلی پیدا شود.»
در بریتانیا، اسکای نیوز پخش را متوقف کرد و بزرگترین شرکت ریلی بریتانیا به مسافران هشدار داد که ممکن است به دلیل “مشکلات گسترده فناوری اطلاعات” اختلالاتی ایجاد شود، همانطور که بسیاری از خطوط هوایی و فرودگاه های بزرگ انجام داده اند.
بانکها، سوپرمارکتها و سایر مؤسسات بزرگ در سراسر جهان مشکلات رایانهای را گزارش کردند که خدمات را مختل کرد و بسیاری از کسبوکارها قادر به پذیرش پرداختهای دیجیتالی نبودند.
یک شبه، مایکروسافت در مورد “تخریب سرویس” هشدار داد، به این معنی که کاربران نمی توانند به بسیاری از محبوب ترین سرویس ها و برنامه های غول فناوری که توسط میلیون ها کسب و کار و مردم در سراسر جهان استفاده می شوند، دسترسی پیدا کنند.
یکی از شرکتهایی که تحت تأثیر قرار گرفت Ryanair بود که در وبسایت خود گفت: «اختلال احتمالی در سراسر شبکه (جمعه 19 ژوئیه) به دلیل نقص جهانی سیستم شخص ثالث.
به مسافران آسیب دیده اطلاع رسانی خواهد شد و همه مسافرانی که در روز جمعه 19 ژوئیه سفر می کنند باید برنامه رایان ایر را برای آخرین اطلاعات پرواز بررسی کنند.
ما به مسافران توصیه می کنیم سه ساعت قبل از حرکت در فرودگاه حضور داشته باشند تا از هرگونه اختلالی جلوگیری شود.
ما از هر گونه مشکلی که مسافران به دلیل این مشکل IT شخص ثالث ایجاد کرده اند، عذرخواهی می کنیم، که خارج از کنترل رایان ایر است و تمام خطوط هوایی داخل شبکه را تحت تاثیر قرار می دهد.
فرودگاه ها و سایر خطوط هوایی در سرتاسر جهان از مشکلات جدی در خدمات رسانی به مسافران خبر دادند، به طوری که صف های طولانی در خارج از ترمینال ها تشکیل شد و برخی پروازها لغو شدند.
وبسایت نظارت بر سرویس Downdetector گفت که کاربران مشکلاتی را با Visa، BT، سوپرمارکتهای زنجیرهای بزرگ، بانکها، پلتفرمهای بازی آنلاین و رسانهها گزارش کردهاند.
به پزشکان عمومی در سراسر انگلستان هشدار داده شده است که نمی توانند به EMIS Web، محبوب ترین سیستم مراقبت های بالینی مراقبت های اولیه در بریتانیا دسترسی داشته باشند.
این به پزشکان اجازه می دهد تا قرار ملاقات بگذارند و سوابق را مشاهده کنند. شامل یک ابزار پشتیبانی تصمیم گیری بالینی است و به وظایف اداری کمک می کند.