هزینه های بالاتر و قیمت های پایه پایین، سود دلتا را تا 29 درصد کاهش داد.


آمریکایی‌ها در تابستان امسال به تعداد بی‌سابقه سفر کردند، اما خطوط هوایی دلتا کاهش 29 درصدی سود سه‌ماهه دوم را به دلیل هزینه‌های بالاتر و کاهش نرخ‌های پایه در کل صنعت گزارش کرد.

خطوط هوایی همچنین سود سه ماهه سوم کمتر از انتظار وال استریت را پیش بینی کرده اند.

دلتا روز پنجشنبه اعلام کرد درآمد آن از آوریل تا ژوئن 1.31 میلیارد دلار (1.01 میلیارد پوند) بوده است که نسبت به 1.83 میلیارد دلار (1.42 میلیارد پوند) در سال گذشته کاهش یافته است.

درآمد 7 درصد افزایش یافت و به تقریبا 16.66 میلیارد دلار (12.93 میلیارد پوند) رسید – یک رکورد شرکت برای سه ماهه.

هواپیمای دلتا
درآمد دلتا 7 درصد افزایش یافت، یک رکورد شرکت برای سه ماهه (AP Photo/Michael Dwyer, File)

اد باستیان، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه ای گفت: «تقاضا واقعاً قوی بوده است. بین المللی، تجارت (سفر)، بخش برتر ما، همه بهترین عملکرد را داشتند.

نتایج دلتا نشان داد که بین مسافرانی که در جلوی هواپیما نشسته‌اند و مسافرانی که در کلاس اقتصادی هستند، شکاف دائمی وجود دارد. درآمد مسافران ممتاز 10 درصد افزایش یافت – حدود 500 میلیون دلار (388 میلیون پوند) – اما فروش کابین اصلی نسبت به سال قبل ثابت بود.

اقتصاددانان می گویند آمریکایی های ثروتمندتر از افزایش شدید قیمت سهام و ارزش خانه ها سود می برند، در حالی که خانواده های طبقه متوسط ​​به احتمال زیاد از هزینه های خود صرف نظر می کنند زیرا تورم بالای سه سال گذشته باعث کاهش دستمزد آنها شده است.

دلتا، یونایتد و سایر خطوط هوایی پیشنهادات خود را به مسافران ممتاز افزایش داده اند و به آنها صندلی های بهتر، غذای بهتر، سالن های فرودگاه و سایر امکانات رفاهی ارائه می دهند.

آقای باستیان گفت: “مشتریان ثروتمندتر ما سهم قابل توجهی در رشد ما دارند، به همین دلیل است که ما محصولات بیشتری را به آنها ارائه می دهیم.”

با این حال، آقای باستیان ادعاهایی مبنی بر اینکه طبقه متوسط ​​در حال کاهش هزینه های مسافران است را رد کرد.

او افزود که این موضوع صرفاً یک موضوع عرضه و تقاضا است – صنعت هواپیمایی، از جمله خطوط هوایی ارزان قیمت، پروازها را سریع‌تر از رشد تقاضا اضافه می‌کند که منجر به کاهش قیمت‌ها می‌شود.

وی گفت: تخفیف ها برای قیمت های پایین تر است.

دلتا قصد دارد تا پایان سال پروازها را با کندی افزایش دهد و آقای باستیان معتقد است که سایر خطوط هوایی نیز همین کار را انجام خواهند داد که می تواند آزادی بیشتری را در تعیین قیمت به شرکت های هواپیمایی بدهد.

دلتا میانگین قیمت بلیط را فاش نمی کند، اما مسافران در سه ماهه دوم 2 درصد کمتر به ازای هر مایل پرداخت کردند و میانگین پروازها چندین صندلی خالی بیشتر از یک سال قبل داشت.

رشد درآمد دلتا بیش از هزینه های بالاتر جبران شد. با افزایش سرسام آور هزینه های نیروی کار، سوخت جت، مالیات فرودگاه، تعمیر و نگهداری هواپیما و حتی هزینه های راه اندازی یک پالایشگاه نفت، هزینه ها 10 درصد افزایش یافت.

هواپیمای دلتا
این یافته‌ها پس از اخراج تعداد نامعلومی از کارکنان ادارات غیر اتحادیه‌ای توسط شرکت هواپیمایی در پاییز 2023 بدست آمد. (AP Photo/Brynn Anderson, File)

هزینه های نیروی کار نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است. خطوط هوایی هزاران کارگر جدید را با شروع سفر برای بهبودی از همه‌گیری ویروس کرونا استخدام کردند، اما در حال حاضر استخدام تا حد زیادی به جایگزینی کارگرانی که ترک می‌کنند یا بازنشسته می‌شوند محدود می‌شود.

پاییز گذشته، دلتا تعداد نامعلومی از کارکنان اداری غیر اتحادیه‌ای را اخراج کرد، این سیگنالی بود که مدیریت بر این باور بود که این شرکت کارگر مازاد دارد.

دلتا مستقر در آتلانتا اعلام کرد که درآمد، بدون احتساب موارد یکبار مصرف، 2.36 دلار (1.83 پوند) به ازای هر سهم است که یک سنت کمتر از میانگین پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی FactSet است.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرد سود تعدیل شده سه ماهه سوم آن بین 1.70 تا 2 دلار به ازای هر سهم خواهد بود که کمتر از پیش بینی تحلیلگران برای هر سهم 2.04 دلار (1.58 پوند) است.

دلتا پیش بینی قبلی خود از درآمد سالانه شش تا هفت دلاری به ازای هر سهم را تکرار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید