فراری برای دومین سال متوالی قهرمان مسابقات 24 ساعته لمانز شد



فراری پس از نبردی سخت و پرتنش با تویوتا برای دومین سال متوالی در مسابقات 24 ساعته لمان در روز یکشنبه قهرمان شد تا نود و دومین دوره مسابقات استقامت را به پایان برساند.

تقریباً سوخت و در یک مسیر خیس، نیکلاس نیلسن دانمارکی پرچم شطرنجی را در هایپرکار شماره 50 499P گرفت که با آنتونیو فوکو ایتالیایی و میگل مولینا اسپانیایی برای 311 دور از پیست سارث به اشتراک گذاشت.

در خط پایان، گیج سوخت خودرو حدود 2 درصد را نشان داد.

تویوتا GR010 هیبریدی هفت نفره خوزه ماریا لوپز آرژانتینی – مداخله دیرهنگام پس از مجروح شدن مایک کانوی بریتانیایی در یک تصادف دوچرخه – کامویی کوبایاشی ژاپنی و راننده هلندی نیک دی وریس مسابقه را با 14.221 ثانیه عقب تر از شروع مسابقه در جایگاه بیست و سوم به پایان رساندند.

خدمه برنده فراری سال گذشته – ایتالیایی الساندرو پیر گویدی، آنتونیو جوویناتزی و جیمز کالادو بریتانیایی – در یک روز بارانی و ابری با ماشین 51 سوم شدند.

پیروزی سال گذشته اولین پیروزی کلی این برند ایتالیایی در لمانز پس از 58 سال بود.

نیلسن هنگام صرفه جویی در سوخت برای پایان به تلویزیون یورو اسپورت گفت: “بدترین چیز برای من زمانی بود که از من خواستند آهسته تر حرکت کنم، زیرا اشتباهات معمولاً در آنجا اتفاق می افتد.”

دور آخر بسیار طولانی بود. آنها اساساً من را در مورد تفاوت در کل دوره به روز نگه داشتند، بنابراین فقط در مورد مدیریت فاصله با ماشین در P2 (دوم) بود، اما پس از آن مشخصا یک دوره بسیار طولانی بود… اما ما این کار را انجام دادیم.”

در با صدای جیر جیر باز می شود

هر سه راننده خودرو 50 برای اولین بار برنده کلی شدند، اما نتیجه تا پایان نامشخص بود و مسابقه شبانه با خودروی ایمنی بیش از چهار ساعت به طول انجامید.

فوکو که سال گذشته در جایگاه اول قرار گرفت اما در نهایت پنجم شد، گفت: “ما یک سال منتظر این لحظه بودیم.” ما بالاخره پیروز شدیم و خیلی خوشحالیم.

در حالی که بیش از یک ساعت به پایان مسابقه باقی مانده بود، زمانی که درب سمت راست خودرو به شدت باز شد، درام رخ داد، که بعداً بر فراری تأثیر گذاشت زیرا این خودرو اکنون از استراتژی سوخت متفاوتی نسبت به رقبای خود استفاده می کند.

چالش تویوتا با چرخش لوپز در منحنی دانلوپ، از دست دادن زمان ارزشمند و خنثی کردن کارهای خوب قبلی آرژانتینی، کند شد.

در فاصله 30 دقیقه باقی مانده و 30 ثانیه عقب افتادن از رهبر، تویوتا عملا شکست را پذیرفت و به لوپز گفت که در رده دوم به خانه برود.

فراری از همان ابتدا خوب به نظر می رسید و تیم مشتری شماره 83 AF Corse به رهبری رابرت کوبیکا از لهستان، رابرت شوارتزمن از اسرائیل و ییفی یه از چین به دو خودروی کاری پیوستند.

خودروی 83 که روز شنبه پیشرو بود، چهار ساعت مانده به پایان به دلیل مشکلات فنی بازنشسته شد.

پورشه پنسکه با خودروی شماره 6 با لورن وانتور، کوین استره و آندره لوترر در جایگاه چهارم قرار گرفت.

خودروی شماره هشت تویوتا که توسط برندگان سابق سباستین بومی، برندون هارتلی و ریو هیراکاوا هدایت می‌شد، پنجم شد.

الکس پالو قهرمان دو دوره ایندی کار در دومین کادیلاک هفتم شد.

بی‌ام‌و و آلپاین متعلق به رنو نیمه‌شب از مسابقه خارج شدند، خودروی شماره 35 دومی پس از تقریباً پنج ساعت مسابقه در آرناژ آتش گرفت و ماشین 36 به دلیل مشکلات موتور بازنشسته شد.

ورود الیور جارویس بریتانیایی با شماره 22 United Autosports Oreca به همراه آمریکایی‌ها Bijoy Garg و Nolan Siegel برنده رده دوم LMP2 شد.

والنتینو روسی، قهرمان ایتالیایی MotoGP و اولین بازیکن لمانز نتوانست مسافت را طی کند، BMW LMGT3 او کمی بعد از نیمه شب به دیوار برخورد کرد و هم تیمی اش احمد آل هارتی در فرمان بود.

-رویترز

دیدگاهتان را بنویسید